tirsdag den 24. marts 2009

Goddaw.

Her vil jeg så skrive, poste og linke til en masse ting der interesserer mig, nok mest musik. Jeg har i et godt stykke tid gået og syslet med tanken, da jeg altid har været en af de folk som vennerne har spurgt om det nyeste musik, osv. De sidste mange år har jeg så skrevet mails, sendt pb'er, chattet og på anden vis viderebragt alt mulig information, ofte ved at gentage migselv utallige gange. Dette er jeg simpelthen for doven til, så nu tror jeg bare at jeg fremover henviser hertil.

Nå, videre til musikken. Som de fleste af jer nok ved, lytter jeg til en hel del dubstep og har gjort det i mange år. Det viser sig nu at dette har båret frugt og hovedstaden oversvømmes af bastunge arrangementer for tiden. Wobble Squad og DJ Reveal fylder mest i horisonten og sidstnævnte starter en klub op i Rusts kælder hver anden fredag. Første gang bliver 10/4/09 med Dansk Dubstep Design Drengene og Egern fra Firehouse som MC. Egern imponerede mig forresten glimrende til OHOI! og Unity Soundsytem i skateparken i sommers. Jeg saluterer den nye klub og der er vel chancer for at man ses dernede.

Wobblefolket holder fest den 03/04 på Støberiet ved Blågårds Plads og det kunne godt se ud som om Ras Money fra Rootsman Hi-Fi skal spille et vaskeægte dubstepset den aften. Jeg ved han har pladerne til det, og det er de GODE plader. Wobble Squad har også været flinke til at promovere dem selv med mix de har lagt ud gratis rundt omkring. Jeg fandt dem inde på hifly.dk's mixforum.

Ellers lurer OHOI!'s Rum 'n'  Bass IX (har der virkelig allerede været så mange?) lige rundt om hjørnet den 08/04/09 med DJ Marky fra Brasilien som hovednavn i den store sal og både Wobble Squad, Reveal OG 2000F i Stengades lille kælder. Det kan kun blive sjovt!
Info + meget andet her, check især mixsektionen.

Sidst, men faktisk størst, kommer ingen andre end selveste Benga og spiller på Vega den 23/05/09 med OHOI! som support. Jeg har fulgt denne mand i mange år nu, og han er stadig en af mine yndlingsproducere inden for genren. Har hørt ham som DJ en enkelt gang på DMZ og nogle enkelte mix hist og her og selv om han måske ikke kan måle sig med f.eks. Hatcha, så er han ganske habil. Glæder mig sygt meget. Check Vega og OHOI!'s hjemmesider for mere info.

Fintfint, hører jeg jer fnyse, men hvor bli'r musikken af?

Skream er gået helt amok på det sidste og smider om sig med gratis tracks. Det første og, i mine øjne, bedste er Laroux: In for the Kill (Skreams Let's Get Ravey Remix)
De to andre kan findes i denne tråd.

Velkommen til!

EDIT: Første indlæg og straks bli'r man gjort opmærksom på sine fejl og mangler. Tak Mads!

Syg Lyd holder også lige noget med noget dubstep den 04/04/09 hvor de liiige har hevet Caspa og MC Crazy D. Crazy D kommer her i KBH for nu vel 4. gang, så han kender efterhånden den danske crowd og er altid en fornøjelse at se på en scene. DubstepMC nummer 1! Caspa plejer at være lidt for meget hårdt wobblestål og for lidt andet til mig, men det er det de unge vil ha' for tiden, og det skal være dem vel ondt.  2000F vil sikkert rette lidt op på balancen og JSL vil føle sig helt på plads i det lineup. Den skal jo bare wobbles op fra slap!
Det eneste jeg desværre har kunnet finde om festen og stedet er mere Facebook og sparsom Myspace.

Rump Recordings supplerer lige op med bl.a. Zomby den 10/04/09. Zomby er mest kendt for at ha' været med i fronten af dubstep de sidste år, men har, ifølge mig, også en kedelig side hvor han prøver at lave halvdårlig engelsk rave fra start 90'erne, Det skal han lade være med og jeg gætter også mest på at han holder sig til det første den aften. Ellers er resten af aftenen mest dedikeret den, om muligt, endnu mere nørdede Skweee genre og Rumpdrengene står altid for en hyggelig fest med interessant og god musik. Check!
Mere info på deres hjemmeside, Culture Box og Hifly.

Godt, nu kan der fan'me ikke klemmes flere dubstepfester ind det næste stykke tid, med mindre der er nogen der lige finder en kælder til Below.

5 kommentarer:

  1. Ay bro, godt initiativ. Synes dog du glemmer Caspa, Crazy-D med Janni og Frederiksperkeren i en nedlagt lagerhal på Nørrebro... http://www.facebook.com/home.php?#/event.php?eid=71579541759

    SvarSlet
  2. Ja, og Rump har også lige annonceret Zomby i april. det går jo helt amok for tiden.

    SvarSlet
  3. SÅ er det rettet, Mads! :D

    SvarSlet
  4. Opperen at Zomby også kigger forbi, skulle have set ham i San Francisco i januar, hvor han valgte at aflyse... Pissefedt, ser frem til at følge bloggeriet fremover!

    SvarSlet
  5. Tak mayn! Og du retter bare alt det du har lyst til. <3

    SvarSlet